Diodi: Schottky Vs. Fast Soft Recovery: quando?

Discussioni relative alla componentistica ed accessoristica per autocostruzione audio. Dove trovare materie prime a buon prezzo. Come impiegare i componenti al meglio.
Rispondi
Avatar utente
riccardo
sostenitore
Messaggi: 4547
Iscritto il: 08 ott 2005, 02:05
Località: Italy

Messaggio da riccardo »

Prendo le mosse da Wikipedia, QUI

Mi ha colpito questa frase: The most evident limitations of Schottky diodes are the relatively low reverse voltage rating for silicon-metal schottky diodes, 50 V and below, and a relatively high reverse leakage current. The reverse leakage current, increasing with temperature, leads to a thermal instability issue. This often limits the useful reverse voltage to well below the actual rating. Luckily, times are changing and the diodes are becoming better and better. The voltage ratings are now up at 200 V. IXYS is one manufacturer with these ratings. ON Semiconductor offers Schottky diodes with high reverse blocking voltages of up to 250 V, such as the MBR40250 series.

La domanda è rivolta ai più esperti: io non ho alcuna esperienza di utilizzo dei didio Schottky (per esempio gli MBR1100) mentre mi sono trovato ad apprezzare (molto) il sound ottenibile dall'utilizzo di, per esempio, BYV 27 che son fast soft recovery.
In sostanza, come decidere l'impiego dell'uno o dell'altro tipo, e quale pensate possa essere l'eventuale problema afferente il suono, generabile dall'uno o dall'altro tipo?
Dire che l'utilizzo interessante è in preamplificatori e sorgenti


Saluti

R.R.
--------------------------------
Atomo e vuoto sono in noi
-------------------------------
Riccardo
--------------------------------
"We must believe in free will. We've got no choice.''

--------------------------------
Rispondi
  • Argomenti simili
    Risposte
    Visite
    Ultimo messaggio